• Facebook
  • Utilizator nou
  • Logare
  • Iesire
  • Parola pierduta
  • Contact
  • Română Română Română ro
  • English English Engleză en
Revista Polis
  • Acasa
  • Redactia revistei
  • Numar curent
  • Reguli de redactare
  • Arhiva revista
    • 2022
      • Numarul 2(36)/2022
      • Numarul 1(35)/2022
    • 2021
      • Numarul 4(34)/2021
      • Numarul 3(33)/2021
      • Numarul 2(32)/2021
      • Numarul 1(31)/2021
    • 2020
      • Numarul 4(30)/2020
      • Numarul 3(29)/2020
      • Numarul 2(28)/2020
      • Numarul 1(27)/2020
    • 2019
      • Numarul 4(26)/2019
      • Numarul 3(25)/2019
      • Numarul 2(24)/2019
      • Numarul 1(23)/2019
    • 2018
      • Numarul 4(22)/2018
      • Numarul 3(21)/2018
      • Numarul 2(20)/2018
      • Numarul 1(19)/2018
    • 2017
      • Numarul 4(18)/2017
      • Numarul 3(17)/2017
      • Numarul 2(16)/2017
      • Numarul 1(15)/2017
    • 2016
      • Numarul 4(14)/2016
      • Numarul 3(13)/2016
      • Numarul 2(12)/2016
      • Numarul 1(11)/2016
    • 2015
      • Numarul 4(10)2015
      • Numarul 3(9)2015
      • Numarul 2(8)2015
      • Numarul 1(7)/2015
    • 2014
      • Numarul 4(6)/2014
      • Numarul 3(5)/2014
      • Numarul 2(4)/2014
      • Numarul 1(3)2014
    • 2013
      • Numarul 2/2013
      • Numarul 1/2013
    • Seria veche
  • POLIS+
    • Emisiuni 2017
      • 27 Octombrie 2017
      • 20 Octombrie 2017
  • Media
    • Evenimente
      • Constitutia 2013
    • Emisiuni
      • Constitutia 2013
    • Forum
    • Seria Polis
  • Anunturi
  • Cautare
  • Menu
Slide background

Journal of The Faculty of
Political and Administrative Sciences

Descarca articol PDF

Coordonat de Sorin BOCANCEA

Volum IX, Nr. 2 (32), Serie nouă, martie-mai 2021

„Caracterul dinamic și eficient sunt două virtuți

în care învățământul universitar privat excelează”

[”A dynamic and efficient nature

are two virtues private academic education excels at”]

Prof.univ.dr. Mircea Dumitru

Ministru al Educației în perioada 7 iulie 2016 – 4 ianuarie 2018

“The private education can take decisions that are implemented more efficiently and flexibly than in public education…A dynamic and efficient nature are two virtues private academic education excels at and these can ensure it a competitive edge in relation to public academic edu­cation… Unfortunately, the current practices and mentalities continue to display hostile and depreciative attitudes towards private education, attitudes which negatively impact those private universities that operate valuable curricula and activities… The private education may “save” itself only through high quality curricula and accessible costs (fees) for industrious students who are not affected by the prejudice of the mature against private education. The young will choose to study where they sense they can receive quali­tative, competitive, and high-per­formance education at reasonable costs, in correlation with the value of the diplomas they will receive.”

  1. În anii în care am început acti­vitatea administrativă ca rector al Universității București și apoi ca ministru al Educației și Cercetării, exista o diferență marcantă între uni­versități private care desfășurau activități de învățământ și de cer­cetare de calitate și alte câteva uni­versități (care între timp au fost desfi­ințate) care nu asigurau o activitate de predare și de cercetare satisfă­cătoare. Am considerat întotdeauna că este atât în interesul sistemului național de învățământ superior (din care fac parte și universitățile parti­culare) cât și în acela al univer­sităților particulare de calitate însele să se recunoască existența acestei deosebiri. Numai în felul acesta se poate apăra și consolida prestigiul academic și științific al universităților particulare care au o activitate bună.
  1. Învățământul academic privat este mult mai consolidat și omogen cali­tativ astăzi. Corpul profesoral este mai stabil și întinerit. Baza materială a multor universități private este exce­lentă.
  1. Învățământul privat poate lua decizii care sunt duse la îndeplinire într-o modalitate mai eficientă și mai flexibilă decât în învățământul public. Aceste decizii mai prompte și mai eficiente pot avea un impact pozitiv asupra structurii curriculare și asupra calibrării numărului de stu­denți și de absolvenți în funcție de cerințele pieței muncii. Caracterul dinamic și eficient sunt două virtuți în care învățământul universitar privat excelează și acestea pot să îi confere un avantaj competitiv în raport cu învățământul universitar public.
  1. Modalitățile de selecție și de pro­movare a corpului profesoral și „fil­trele” de selecție și de admitere a stu­denților par să fie mai puțin robuste și inferioare calitativ (statistic vorbind) decât în învățământul public.
  1. Legislația nu discriminează nega­tiv față de învățământul privat. Prac­ticile și mentalitățile curente, însă, păstrează, din păcate, atitudini ostile și depreciative față de învățământul privat, atitudini care se repercutează și asupra acelor universități private care desfășoară programe de studiu și activități de valoare.
  1. Situația reflectă o scădere de­mografică alarmantă care va afecta în viitorul apropiat și învățământul pu­blic. În această situație, învățământul privat se poate „salva” numai prin programe de cea mai bună calitate și prin costuri (taxe de studii) care să fie accesibile tinerilor studioși care nu sunt foarte afectați de prejudecățile maturilor împotriva învățământului privat. Tinerii vor alege să studieze acolo unde vor simți că pot primi o educație de calitate, competitivă și performantă, cu costuri rezonabile și corelate cu valoarea diplomelor pe care le vor primi.
  1. Relațiile mele cu universitățile private au fost întotdeauna ghidate de respectarea legii și a demnității aca­demice și științifice a corpului profe­soral și a studenților care lucrează și învață în universitățile private.
  1. Cu mai mulți ani în urmă, am participat la câteva din conferințele anuale organizate de către UPA din Iași. Port amintirea unor discuții de calitate, vii și interesante, animate de dorința autentică de a dialoga și de a câștiga cunoaștere și înțelegere prin efortul intelectual comun cu colegii de la UPA, în mod deosebit cu dl. Profesor Doru Tompea.

Articole recente

  • Editorial. Populismul – o tehnică de propagandă5 decembrie 2017 - 15:13
  • Europa şi ameninţarea populistă5 decembrie 2017 - 15:03
  • Populismus in Deutschland, und die Auswirkungen auf die Bundestagswahl 20175 decembrie 2017 - 14:45
  • Populismo e neoliberismo5 decembrie 2017 - 14:30
  • Populism and gender5 decembrie 2017 - 14:26

Indexari

IndexariIndexari

Cele mai vizualizate articole

  • Campania electorală în teritoriu: aspecte empirice ale marketingului politic
  • România în Primul Război Mondial
  • Citi oameni a omorit comunismul? Si cine erau ei?* (How many people did communism kill? And who were they?)
  • Dimensiunea mediatică a populismului în România contemporană
  • Dinamica demografică în perioada post-1945 și implicațiile ei (geo)politice

Accesari site

Formulare (Forms)

Cerere tip - Descarca
Authors must send a request - Download
Contractul de editare - Download
Editing contract - Download
Formularul de cedare a drepturilor catre autori - Download
Copyright License Agreement - Download

Ultimele articole (Latest articles)

  • Mintea captivă în vremuri de urgie sau lupta pentru limpezirea minții14 iunie 2022 - 15:30
  • Război (informațional) și pace?14 iunie 2022 - 15:29

Contact

Str. Dimitrie Mageron, nr. 49, Iaşi, Romania
Tel. 0040 232 214 858
Fax: 0040 232 214 858

Ne puteti scrie la adresa redactia@revistapolis.ro.

© Drepturi de autor - Revista Polis - Universitatea "Petre Andrei" din Iasi - powered by Enfold WordPress Theme
  • Facebook
Scroll to top