• Facebook
  • Utilizator nou
  • Logare
  • Iesire
  • Parola pierduta
  • Contact
  • Română Română Română ro
  • English English Engleză en
Revista Polis
  • Acasa
  • Redactia revistei
  • Numar curent
  • Reguli de redactare
  • Arhiva revista
    • 2025
      • Numarul 1(47)2025
    • 2024
      • Numarul 1(43)/2024
      • Numarul 2(44)/2024
      • Numarul 3(45)/2024
      • Numarul 4(46)/2024
    • 2023
      • Numarul 4(42)/2023
      • Numarul 3 (41) 2023
      • Numarul 2(40)/2023
      • Numarul 1(39)/2023
    • 2022
      • Numarul 4(38)/2022
      • Numarul 3(37)/2022
      • Numarul 2(36)/2022
      • Numarul 1(35)/2022
    • 2021
      • Numarul 4(34)/2021
      • Numarul 3(33)/2021
      • Numarul 2(32)/2021
      • Numarul 1(31)/2021
    • 2020
      • Numarul 4(30)/2020
      • Numarul 3(29)/2020
      • Numarul 2(28)/2020
      • Numarul 1(27)/2020
    • 2019
      • Numarul 4(26)/2019
      • Numarul 3(25)/2019
      • Numarul 2(24)/2019
      • Numarul 1(23)/2019
    • 2018
      • Numarul 4(22)/2018
      • Numarul 3(21)/2018
      • Numarul 2(20)/2018
      • Numarul 1(19)/2018
    • 2017
      • Numarul 4(18)/2017
      • Numarul 3(17)/2017
      • Numarul 2(16)/2017
      • Numarul 1(15)/2017
    • 2016
      • Numarul 4(14)/2016
      • Numarul 3(13)/2016
      • Numarul 2(12)/2016
      • Numarul 1(11)/2016
    • 2015
      • Numarul 4(10)2015
      • Numarul 3(9)2015
      • Numarul 2(8)2015
      • Numarul 1(7)/2015
    • 2014
      • Numarul 4(6)/2014
      • Numarul 3(5)/2014
      • Numarul 2(4)/2014
      • Numarul 1(3)2014
    • 2013
      • Numarul 2/2013
      • Numarul 1/2013
    • Seria veche
  • POLIS Books
  • POLIS+
    • Emisiuni 2017
      • 27 Octombrie 2017
      • 20 Octombrie 2017
      • 3 noiembrie 2017
      • 17 noiembrie 2017
      • 12 decembrie 2017
    • Emisiuni 2022
      • februarie 2022
        • 17 februarie 2022
        • 23 februarie 2022
      • martie 2022
        • 3 martie 2022
        • 10 martie 2022
        • 17 martie 2022
        • 24 martie 2022
        • 31 martie 2022
      • aprilie 2022
        • 6 aprilie 2022
        • 14 aprilie 2022
        • 21 aprilie 2022
      • mai 2022
        • 5 mai 2022
        • 12 mai 2022
        • 19 mai 2022
        • 26 mai 2022
      • iunie 2022
        • 2 iunie 2022
        • 9 iunie 2022
        • 16 iunie 2022
        • 23 iunie 2022
        • 30 iunie 2022
      • iulie 2022
        • 7 iulie 2022
        • 14 iulie 2022
        • 21 iulie 2022
      • august 2022
        • 15 august 2022
        • 22 august 2022
      • septembrie 2022
        • 29 septembrie 2022
      • octombrie 2022
        • 6 octombrie 2022
        • 13 octombrie 2022
        • 20 octombrie 2022
      • decembrie 2022
        • 1 decembrie 2022
        • 8 decembrie 2022
        • 15 decembrie 2022
        • 22 decembrie 2022
        • 29 decembrie 2022
    • Emisiuni 2023
      • ianuarie 2023
        • 5 ianuarie 2023
        • 12 ianuarie 2023
        • 19 ianuarie 2023
        • 26 ianuarie 2023
      • februarie 2023
        • 2 februarie 2023
        • 9 februarie 2023
      • martie 2023
        • 9 martie 2023
        • 16 martie 2023
        • 30 martie 2023
      • aprilie 2023
        • 6 aprilie 2023
        • 13 aprilie 2023
        • 20 aprilie 2023
        • 27 aprilie 2023
      • mai 2023
        • 18 mai 2023
        • 25 mai 2023
      • iunie 2023
        • 1 iunie 2023
        • 7 iunie 2023
        • 15 iunie 2023
        • 22 iunie 2023
        • 29 iunie 2023
      • iulie 2023
        • 6 iulie 2023
        • 13 iulie 2023
        • 20 iulie 2023
        • 27 iulie 2023
      • august 2023
        • 3 august 2023
        • 10 august 2023
        • 17 august 2023
        • 31 august 2023
      • septembrie 2023
        • 7 septembrie 2023
        • 14 septembrie 2023
        • 21 septembrie 2023
      • octombrie 2023
        • 5 octombrie 2023
        • 12 octombrie 2023
        • 19 octombrie 2023
      • noiembrie 2023
        • 2 noiembrie 2023
        • 9 noiembrie 2023
        • 16 noiembrie 2023
        • 23 noiembrie 2023
        • 30 noiembrie 2023
      • decembrie 2023
        • 14 decembrie 2023
        • 21 decembrie 2023
        • 28 decembrie 2023
    • Emisiuni 2024
      • Februarie 2024
        • 01 februarie 2024
        • 08 februarie 2024
        • 15 februarie 2024
        • 22 februarie 2024
        • 29 februarie 2024
      • martie 2024
        • 7 martie 2024
        • 21 martie 2024
        • 28 martie 2024
      • aprilie 2024
        • 18 aprilie 2024
      • mai 2024
        • 30 mai 2024
      • iunie 2024
        • 13 iunie 2024
      • iulie 2024
        • 4 iulie 2024
        • 11 iulie 2024
        • 25 iulie 2024
      • august 2024
        • 08 august 2024
      • Octombrie 2024
        • POLIS + 03 octombrie 2024
        • Polis+ 10 octombrie 2024
      • Noiembrie 2024
        • Polis 28 noiembrie 2024
      • Decembrie 2024
        • Polis 19 decembrie 2024
    • Emisiuni 2025
      • Ianuarie 2025
        • Polis 2 ianuarie 2025
      • Februarie 2025
        • Polis – 6 februarie 2025
      • Martie 2025
        • Polis – 6 martie 2025
        • POLIS 20 martie 2025
        • Polis 27 martie 2025
  • Media
    • Evenimente
      • Constitutia 2013
    • Emisiuni
      • Constitutia 2013
    • Forum
    • Seria Polis
  • Anunturi
  • Cautare
  • Menu
Slide background

Journal of The Faculty of
Political and Administrative Sciences

Descarca articol PDF

Coordonat de Sorin BOCANCEA

Volum IX, Nr. 2 (32), Serie nouă, martie-mai 2021

„Cred că cel mai bine ar fi ca examenele în urma cărora

se atribuie diplome, licență și master să fie naționale”

[“I think it would be best if the exams that result in diplomas,

bachelor and master’s degrees were national”]

Daniel Petru Funeriu

Ministru al Educației în perioada 23 decembrie 2009 – 10 februarie 2012

“If we accept the fact that we can talk about a market, then no, the le­gisla­tion fails to allow a fair operation. The fact that state universities may charge “fees”, often for lower prices than the standard cost per student distorts the market…I think it would be best if the exams that result in diplomas, bachelor and master’s degrees were national, so that we should have a clear image of the quality of the students who receive such diplomas, regardless of the capital form of the university. This way we could know, year after year, who forms the best students and who doesn’t”.

 

  1. O situație nefirească, în care statul pierduse de facto controlul asupra asigurării calității în învățământul superior, atât de stat cât și privat. În fapt, era imposibil să știm realitatea din spatele unei diplome, iar cifrele erau înspăimântătoare prin amploarea lor. Orice persoană își putea da seama că numărul de diplome acor­date nu putea fi susținut printr-un proces educațional de calitate. Pe scurt, se dădeau diplome fără valoare, dar acest lucru nu era doar la privat, ci și la stat.
  1. O lege care permitea fiecărei uni­versități să facă un învățământ de cali­tate, precum și posibilitatea orga­nizării interne conform nevoilor și a gestiunii patrimoniale corecte.
  1. Flexibilitatea și adaptabilitatea. Într-un cadru privat e mai ușor să faci reorganizări interne, să deschizi noi formări pe care piața le cere, să te adaptezi unor noi evoluții.
  1. Reputația. Din cauza unora care, pentru bani și profitând de slăbi­ciu­nile statului, au dat o imagine proastă universităților private, adesea numite de presă „fabrici de diplome”. În realitate, aceleași părți proaste pot fi găsite la prea multe universități, fie de stat, fie private.
  1. Nu știu dacă putem vorbi de „piață” în ceea ce privește învăță­mântul. Dacă acceptăm că putem vorbi de piață, atunci nu, legislația nu permite o funcționare justă. Faptul că universitățile de stat pot școlariza „cu taxă”, adesea la prețuri mai mici decât costul standard per student, distorsionează piața.
  1. Era de așteptat, având în vedere scăderea populației tinere. Nu știu care ar fi procentul de echilibru, cred că soluția corectă este, de fapt, alta. Cred că cel mai bine ar fi ca examenele în urma cărora se atribuie diplome, licență și master să fie naționale, astfel încât să avem o imagine clară a calității studenților care primesc acele diplome, indi­ferent de forma de capital a univer­sității. Astfel s-ar cunoaște, de la an la an, cine formează studenți buni și cine nu.
  1. Aș povesti două, una caldă, una rece. A fost foarte neplăcut să constat presiuni politice majore ale unei doamne rector făcute atât direct, cât și prin intermediul parlamentarilor racolați de soțul ei, el însuși parla­mentar al opoziției, în direcții du­bioase, ca de exemplu susținerea cu mare cerbicie a unor amendamente prin care patrimoniul universităților private trecea în proprietatea unor persoane fizice. Amintirea plăcută este legată de o vizită la o uni­versitate privată în care m-a uimit calitatea dotărilor pe zona medicală.
  1. Vă voi povesti despre oamenii din UPA pe care i-am întâlnit, pentru că, așa cum zicea Ferdinand, „nu zidurile fac o școală, ci spiritul care domnește într-însa”… Am primit la Palatul Cotroceni, în perioada când eram consilier prezidențial, o delegație de studenți și profesori de la UPA care m-au întrebat despre reformele din educație. Voi ține minte acel dialog ca fiind unul dintre cele mai consistente dialoguri pe care le-am avut cu studenți și universitari, pentru că, prin întrebările lor, m-au trecut atât prin elemente de filosofie poli­tică, arta conducerii, dar și elemente foarte pertinente legate de măsuri concrete. A fost un regal în… palatul prezidențial.

 

Articole recente

  • Editorial. Populismul – o tehnică de propagandă5 decembrie 2017 - 15:13
  • Europa şi ameninţarea populistă5 decembrie 2017 - 15:03
  • Populismus in Deutschland, und die Auswirkungen auf die Bundestagswahl 20175 decembrie 2017 - 14:45
  • Populismo e neoliberismo5 decembrie 2017 - 14:30
  • Populism and gender5 decembrie 2017 - 14:26

Indexari

IndexariIndexari

Cele mai vizualizate articole

  • Campania electorală în teritoriu: aspecte empirice ale marketingului politic
  • România în Primul Război Mondial
  • Dinamica demografică în perioada post-1945 și implicațiile ei (geo)politice
  • Citi oameni a omorit comunismul? Si cine erau ei?* (How many people did communism kill? And who were they?)
  • Dimensiunea mediatică a populismului în România contemporană

Accesari site

Formulare (Forms)

Cerere tip - Descarca
Authors must send a request - Download
Contractul de editare - Download
Editing contract - Download
Formularul de cedare a drepturilor catre autori - Download
Copyright License Agreement - Download

Ultimele articole (Latest articles)

  • Polis 27 martie 202527 martie 2025 - 13:06
  • POLIS 20 martie 202520 martie 2025 - 13:59

Contact

Str. Bălușescu, nr. 2, Iaşi, Romania
Tel. 0040 232 214 858
Fax: 0040 232 214 858

Ne puteti scrie la adresa redactia@revistapolis.ro.

© Drepturi de autor - Revista Polis - Universitatea "Petre Andrei" din Iasi - powered by Enfold WordPress Theme
  • Facebook
Scroll to top